De K-3058 aan de uiterste kop van rnw, 28 op Gilze-Rijen. Door het hoge startgewicht aan brandstof, vanwege de enorme pylon-tanks, de z.g. ‘Lange Jannen’,
had zo’n F-5 de gehele baan nodig om los te komen.
Foto’s: C. Vermolen.
De K-3058 aan de uiterste kop van rnw, 28 op Gilze-Rijen. Door het hoge startgewicht aan brandstof, vanwege de enorme pylon-tanks, de z.g. ‘Lange Jannen’,
had zo’n F-5 de gehele baan nodig om los te komen.
Foto’s: C. Vermolen.
TERUG naar 314 (1)
De K-3013 in de landing op vlb. Gilze-Rijen op dinsdag 15 mei 1979. In oktober 1988 kreeg het 316 Sqn. op de vliegbasis Gilze-Rijen gezelschap van het 314 Sqn.,
dat thuisbasis Eindhoven toen voorgoed achter zich had gelaten. Maar reeds vóór die tijd, in juni 1988, maakte de K-3013 zijn laatste vlucht. In 1991 werden de
laatste F-5’s vervangen door F-16’s.
Close up van een 314 NF-5 vlieger in zijn cockpit. De foto werd gemaakt op de vliegbasis Twenthe in 1983.
Registraties KLu. F-5’s:
NF-5A: K-3001/K-3075.
NF-5B: K-4001/K-4030.