316 Sqn. GILZE-RIJEN

Je kunt hier maar beter niet met je autootje onderdoor rijden.  Want de ene landing is de andere niet, zodat er wel eens een paar meter hoogteverschil in zal zitten. Vandaar dat er stoplichten stonden en een bord met: GEVAAR!  VOETGANGERS DOORLOPEN.   En als er een straaljager (of ‘n propeller-vliegtuig) in de ‘approach’ zat, ging er ook nog een belletje rinkelen (maar dat was -en is- zo op iedere vliegbasis).    Het lichte vlak boven op de romp is een ‘dorsal’: een geel

gespoten vlak, waardoor de kist beter zichtbaar was tijdens de ‘dog-fights’.                                              Gilze-Rijen, donderdag 17 april 1980.

De K-4024 van 316 Sqn. laag in de landing op baan 28-10 van Gilze-Rijen. Bij westenwind kwamen de ‘F vijfjes’ aanvliegen over de Langenbergseweg.

Let op de grote pylon-tanks (bijgenaamd: ‘Lange Jannen’).

Gilze-Rijen, woensdag, 7 juni 1978.

Mooi landings-shot van de K-4023 enkele seconden voor ‘touch-down’. De K-4023 stortte neer ten zuid-westen van Terschelling op 16 juni 1987, nadat hij in bot-

sing was gekomen met NF-5A K-3026. Alle vliegers hebben het er levend van afgebracht.                                     

Gilze-Rijen, dinsdag 8 september 1981.                                                                                                           Foto’s: C. Vermolen.

TerugKLu._V.html
TerugKLu._V.html
“ALLE BEGIN IS MOEILIJK”

VLIEGBASIS GILZE-RIJEN

TWEE NF-5’s IN FORMATIE