Boven zien we een F-4M-36-MC “PHANTOM II” van no. 19 Squadron, RAF Wildenrath in de landing op Gilze-Rijen tijdens de ‘Tactical
Air Meet’ in juni 1984. Vóór 1977 was no. 19 Squadron uitgerust met de “LIGHTNING” en was destijds te vinden op RAF Gütersloh.
Foto: C.Vermolen.
LINKS:
Formatie van zestien Britse
“PHANTOM” FGR.Mk.2’s van no. 14, 17 en 31 Squadron boven
RAF Wildenrath in juli 1975, afkomstig van het nabij ge-
legen RAF Brüggen.
Foto: C.Vermolen.
Een “PHANTOM” FGR.Mk2 (de Engelse versie-aanduiding voor de F-4M), van no. 17 Squadron (RAF Brüggen), gefotografeerd gedurende de
‘Tactical Air Meet’ op Baden-Söllingen in mei 1974. Deze XV462 (c/n 3243) crashte op 8 januari 1991. Foto: ?, coll. C.Vermolen.
LINKS:
“PHANTOM” FG.Mk1 (F-4K) XV581 (c/n 3235/9335)
van no. 43 Squadron RAF Leuchars (Schotland),
gefotografeerd op 20 juli 1971, op de rolbaan
van Soesterberg, tijdens ‘n squadron-rotation
met het 32nd T.F.S. De F-4K-versie was eigen-
lijk ontwikkeld voor de Royal Navy.
Foto: C.Vermolen.
ONDER:
F-4M “PHANTOM” FGR.Mk2 XV (c/n 3053/9250) van
no. 56 Squadron, RAF Wattisham gefotografeerd
te RAF Waddington op 27 april 1990.
Foto: M.D. Tabak, coll. C.Vermolen.
RECHTS:
Als laatste dan nog ‘n FGR.Mk.2 van RAF-
Germany: “PHANTOM” XV439 (c/n 3208/9269)
van no. 2 Squadron.
De “PHANTOMS” van no. 2 Squadron verble-
ven van 1971 tot 1976, op RAF Laarbruch.
Foto:? coll. C.Vermolen.
De F-4K/F-4M modellen waren allemaal
uitgerust met Britse Rolls Royce mo-
toren en Britse elektronica.