Mooie opname van de Embraer ERJ-145. De Belgische Luchtcomponent beschikt over 4 Embraers: 2 ERJ-135’s en 2 ERJ-145’s.
Resp. CE-01/CE-02 en CE-03/CE-04. De 135’s zijn korter dan de 145‘s. De Embraers behoren tot het 21 smaldeel.
Mooie opname van de Embraer ERJ-145. De Belgische Luchtcomponent beschikt over 4 Embraers: 2 ERJ-135’s en 2 ERJ-145’s.
Resp. CE-01/CE-02 en CE-03/CE-04. De 135’s zijn korter dan de 145‘s. De Embraers behoren tot het 21 smaldeel.
BOVEN:
Stellage voor inspectie en groot
onderhoud van de C-130 in een
van de grote hangar-loodsen op
Melsbroek. We zien o.a. dat de
hele vleugelvoorrand gedemon-
teerd en de motor verwijderd is.
Met zo’n ‘loopbrug’-constructie
is het mogelijk om op elke plek
aan de “Hercules” te werken.
RECHTS:
Dit is de testbank voor de zware
Allison T-56A-15 gasturbine mo-
tor van de C-130.
Dit jaar was hij niet te zien op
Melsbroek, dus daarom hier ‘n
afbeelding van zondag 14 sept.
2008.
Artistiek plaatje van de CH-12. Oorspronkelijk waren er vanaf 1973 twaalf C-130H’s in dienst bij de Luchtcomponent (CH-01/CH-12).
De CH-02 werd verwoest bij een hangar-brand. De CH-06 crashte op vlb. Eindhoven, maar werd in 2009 vervangen door de CH-13.