Koninklijke Luchtmacht:
Koninklijke Luchtmacht:
Ook uit de mottenballen gehaald, is deze Beech T-7 ‘Navigator’, waarvan er 28 stuks
bij de L.S.K. (en na maart 1953: KLu.) hebben gevlogen (G-1/G-28). Deze ‘G-10’ ziet er
nog perfect uit. Ook de M.L.D. heeft met 6 ‘Navigators’ gevlogen bij VSQ. 5 van 1953
tot 1974. Zij werden als Marine-versie aangeduid met TC-45J (Registraties: 080/085).
Bij de KLu: 1950-1957.
Om van te watertanden is deze North American F-86K “Sabre”. Helaas zijn de meeste 63 F-86K’s van de KLu. verkocht, gesloopt
of gecrashed. Dit exemplaar is een ex-Italiaanse “Sabre” (53-8305, M.M.6217), die in juni 1973 naar Nederland werd gevlogen.
Hij vertegenwoordigt de 54-1305 van de KLu. (700 Sqn.). Eén KLu. F-86K, die nog wel redelijk bewaard is gebleven, is de Q-283.
Het was helaas niet mogelijk om, zoals oorspronkelijk wel de bedoeling
was, ook te genieten van overvliegende vliegtuigen, dit i.v.m. broedende
vogels in het natuurgebied.
Bij de KLu: 1955-1965.
Fokker S-14 “Machtrainer” ‘L-11’ ziet er nog prachtig uit. Er hebben 19 S-14’s bij de Luchtmacht gevlogen (L-1/L-20,
behalve L-4). De L-4 stortte al vóór de aflevering in oktober 1955 neer tijdens een demonstratievlucht in de U.S.A.,
waarbij Fokker-testpiloot Gerben Sonderman om het leven kwam.
Bij de KLu: 1955-1967.
De sierlijke Hawker ‘Hunter’ F.Mk.4. Op 30 augustus1963 maakte de laatste F.4 z’n operationele vlucht (N-126 van 323 Sqn).
In 1957 had de KLu. ook 93 nieuwere F.6 modellen aangeschaft, waarvan de laatsten op 16 augustus 1968 uit dienst werden
genomen. De oudere ‘Hunter’ F.4’s werden overigens nog wel verbeterd en kregen o.m. nieuwe ‘zaagtand’ vleugels (zie foto).
Bij de KLu: 1955-1963.
Gecamoufleerde Republic RF-84F “Thunderflash” ‘P-5’, maar dan met vlag, zwarte code, registratie en serial.
Deze machine werd in 1963 aan Griekenland verkocht, maar we kregen hem in 1988 weer terug. Er hebben 24
van deze prachtige ‘Flashes’ bij de KLu. dienst gedaan.
Bij de KLu: 1955-1963.