Zaterdag 30 juni
Zaterdag 30 juni
De F-16 ‘FA-05’ met een “Dark Falcon” kielvlak (even
geleend van de ‘FA-101’ - F-16 Solo Display Team) was
opengesteld voor het publiek.
BOVEN en ONDER:
Een zeer fraaie machine is de Pilatus P-2 trainer
van de Zwitserse Luchtmacht uit de jaren veertig.
P-2-05’s en P-2-06’s hebben 35 jaar lang dienst ge-
daan bij de Schweizerische Flugwaffe (sinds 1966
is het de Schweizer Luftwaffe).
LINKS:
Hier arriveren een Stinson V-77 (FB735) en een
Piaggio P-149D (D-EIFE) in ‘n strakke formatie.
ONDER:
De “Grasshopper” Piper L-4J (van Seppe) is ‘gaaf’,
maar deze Aeronca (welke doorgaat voor een L-3B
met serial 42-36216), mag er absoluut ook wezen!
Ook dit jaar was de Antonov AN-2
uit Teuge op Ursel aan wezig. An-
dere dubbeldekkers (maar uit de
jaren dertig en veertig), getooid
in hun klassieke kleuren, waren de Beechcraft 17 ”Staggerwing”
NC18028 en NC18785.
RECHTS:
Zowel de T-28 137777 en ‘Bronco’
‘99+18’ waren op Ursel aanwezig,
evenals deze ‘Mustang’ 44-72922,
maar nu met de Belgische civiele
registratie OO-RYL. Voorheen was
dat, zoals bekend, PH-VDF.
40 jaar VCU
Een prachtige dag met mooi ‘foto-weer’ (boven de 30º C!) maar ook met bijzonder mooie vliegtuigen.
Het schijnt, dat de A-126 een dag later, op 1 juli dus, een
(geslaagde) noodlanding op Ursel heeft moeten maken.