ZOERSEL 24-8-2014
TERUG NAAR EVENEMENTENActueel_%282%29.html
HOMEOVERSHOOT.html
 

    BOVEN:

Zondag 24 augustus, de tweede dag van de ‘Fly-in’, begon zonnig en eindigde ook zonnig. Maar er tussen in, zat een lichte onweers-

bui van ‘n uurtje met ervóór en erna ook bewolking. Op het platform stonden o.a. reeds opgesteld deze T-28B “Trojan” en de OV-10B

“Bronco”. Boven zien we de 137777 in de ochtendzon, die aan de klinknagels en beplating, door de schaduw wat meer accent geeft.

    ONDER:

Ook de (U.S.A.F.) T-28B “Trojan”, TL-354 was die dag uiteraard aanwezig. Hier, op het platform, wordt de motor opgestart.

RECHTS:

‘n Close-up van de H-50, vóór z’n vertrek.



ONDER:

Het duurde even, voordat deze old-timer

van het “Bronco Demo-Team”

zich in beweging zette, maar om 17.30 u.

vertrok hij toch nog.

Er hebben vanaf 1970 tot 1992, 18 OV-10B “Bronco”-doelslepers bij de Luftwaffe gevlogen ( 99+16 t/m 99+33), bij TSLw 3 op Fassberg.

Deze B-modellen verschilden van de andere OV-10 versies (o.a.) door de glazen koepel achter op de romp (hier vrij goed zichtbaar).

Hoewel er veel vliegtuigen aanwezig waren waarmee ook druk werd gevlogen, was het aantal ‘militaire’ old-timers onder hen

niet zo héél groot. Hieronder bevonden zich o.m. een SV-4B (V-42) en een AT-16 “Harvard”, de H-50 (foto), hier te zien na de lan-

ding. De H-50 werd ‘opgehaald’ door ‘n andere trainer: de T-28B “Trojan” 137777. Ze arriveerden samen in ‘n strakke formatie.

Zowel  de T-28‘s, de OV-10 als de AT-16 zijn (toevallig) allemaal

fameuse ontwerpen van de North American Aviation Company.

HOMEOVERSHOOT.html
TERUG NAAR EVENEMENTENActueel_%282%29.html

In de jaren vijftig van de vorige eeuw, heb-

ben er meer dan 150 “Harvards”/”Texans”

bij de Belgische Luchtmacht gevlogen.

(1947-1962).

Zoersel 
Fly-In 2014