ONDER:
En nog zo’n slanke Britse De Havilland Canada DHC-1 “Chipmunk” (opvolger van de “Tiger Moth”). Deze WP901 dateert uit 1953.
ONDER:
En nog zo’n slanke Britse De Havilland Canada DHC-1 “Chipmunk” (opvolger van de “Tiger Moth”). Deze WP901 dateert uit 1953.
Alle spotters werden verwend met een sticker, maar ook een patch van de “Market Garden Memorial Flight 2022” (met klitten-band).
Helaas kon dit evenement, een formatievlucht met meerdere historische vliegtuigen, dat voor 11.30 uur gepland stond, vanwege het
slechte weer geen doorgang vinden. De AT-6 ‘313’ maakte ook nog veel goed met de nodige activiteit in de lucht.
‘n Prachtige kist, die tijdelijk onderdak heeft gekregen in het Vliegend Museum Seppe, is deze Boeing PT-13D “Kaydet” uit Texel.
De blauw-gele “Kaydets” met de zeven rode ‘stripes’ op het richtingsroer van de U.S. Army Air Force, kregen vanaf de tweede helft
van 1943 een ‘new look’: ze werden vanaf toen afgeleverd in ‘metal-finish’ en het nieuwe roundel (met de witte balken) aan weers-
zijden van de romp (en links-boven en rechts-onder op de vleugels). Zo was de 42-17701 vanaf eind 1944 operationeel.
Piper L-21B “Super Cub” ‘R-124’ (s/n 183814) verlaat hier op een droog moment ook de spottersplek.
Hij staat er heel alert bij op de flightline vóór de museum-hangar. Een erg fraaie jaren vijftig-machine, deze Cessna O-1A “Birddog”.
Oorspronkelijk draagt deze O-1A (tot aan het najaar van 1962 nog aangeduid als L-19A) het serial nummer 51-12635.